• Zvětšit velikost písma

2/2010 - 8/2010

4.10.2010

BESEDA S MLUVČÍ POLICIE ČR

Dne 4. října 2010 se na Domově mládeže uskutečnila beseda, kterou vedla paní Papežová - mluvčí policie ČR v Karlových Varech. Beseda trvala bezmála hodinu a půl a týkala se kriminality mládeže. Vyprávěli jsme si o různých druzích kriminality, kriminalitě mládeže a prevenci proti ní, o poskytování první pomoci, byli jsme poučeni o našem chování, jak identifikovat pachatele, který spáchal nějaký trestný čin, nebo zločin. Tato přednáška se všem velmi líbila a většinu z nás i velice poučila. Měli jsme na paní Papežovou hodně dotazů a ona na ně srozumitelně odpověděla. Dotazy se týkaly drog, kriminality mládeže a postupu při napadení a obtěžování, sexuality v ČR a první pomoci. Těšíme se na další besedu o drogách která by měla proběhnout  na konci druhého pololetí.

Za ubytované: Denisa Veselá, Kateřina Šuleková

21.6.2010

EXKURZE DO MUZEA JANA BECHERA V KARLOVÝCH VARECH ...

Dov V pondělí 21. června 2010 navštívili žáci 2. ročníku kuchařských prací Muzeum Jana Bechera v Karlových Varech, aby se seznámili s výrobou a historií tradičního a světově proslulého bylinného likéru. Muzeum a výrobna Jana Bechera se nachází v centru Karlových Varů. Když jsme se sešli, museli jsme se ohlásit na vrátnici firmy a pak jsme chvíli čekali. Přišla paní průvodkyně a začala prohlídka. Viděli jsme historické sklepy, množství unikátních exponátů a fotografií z historie výroby Becherovky. A protože přesné složení tohoto likéru je více než 200 let tajemstvím, tak nás průvodkyně pozvala na promítání filmu, který nás seznámil s výrobou likéru. Exkurze se nám velmi líbila, protože jsem se dozvěděli zajímavosti o výrobě likéru, který se exportuje téměř do celého světa a vyrábí se v Karlových Varech.

Autorky: Lenka Trefilová, K2.A a vedoucí exkurze Hana Petričičová

17.6.2010

STRETECH 2010 NA ČVUT V PRAZE
Prezentace vrtacího přípravku ...  16.6.2010

České vysoké učení technické v Praze nás přivítalo 16. června 2010 krásným počasím a super náladou. Pořádalo se setkání studentů z celé republiky. Účelem bylo představit nějaký nápad, práci nebo výrobek, podpořit strojařské a technické obory. My jsme za naši školu prezentovali vrtací přípravek – jednoduché zařízení na vrtání otvoru Ø6 mm v sériové výrobě. Měli jsme skutečný kus a výkresovou dokumentaci, a to včetněpočítačové animace. Naši studenti Jirka Musílek z M1. a Jára Štipský z N1. si zaslouží pochvalu za odborný výklad, kterým přípravekprezentovali. Vrtací přípravek ale nebylo to jediné, co jsme do Prahy přivezli jako ukázku dovednosti žáků školy. Účastníky setkání nejvíce zaujala zdařilá kopie lihýřových hodin ze 14 století. Akce se podle našeho názoru zdařila i proto, že jsme si mohli prohlédnout novou knihovnu, menzu a celý areál ČVUT v Praze. Zajímavé odkazy: www.fsid.cvut.cz/stretech/; www.cvut.cz; www.betlemska-stirling.blog.cz

Autor článku: Jiří Malý

27.5.2010

EXKURZE DO AUTOMOBILKY ŠKODA AUTO V MLADÉ BOLESLAVI

Konečně je tu čtvrtek 27. května 2010 a my v 6 hodin ráno vyrážíme od naší školy autobusem firmy Cvinger do Mladé Boleslavi. Cesta uběhla rychle. V 10,25  jsme už stáli na recepci Škoda Auto Muzeum. Každý obdržel přijímač se sluchátkem pro poslech výkladu, při kterém jsme si zároveň prohlíželi ukázky skutečných historických automobilů. Poté jsme zhlédli dvacetiminutový film o historii firmy.  Autobusem jsme se přesunuli do provozů automobilky, kde jsme si prohlédli nejprve motorárnu, ve které probíhala montáž jednotlivých částí do spalovacích motorů. Dalším provozem byla svařovna, která nás překvapila automatizací svařovacích provozů a velkým množstvím pozinkovaných dílů. Byli zde svářeči s obrovskými kleštěmi pro svařování elektrickým odporem i obloukem. Většinu tvořili roboti ve tvaru draka s neskutečnou variabilitou pohybů. Viděli jsme i moderní způsoby spojování laserem; některé svary nahradilo lepidlo PLASTYZOL, které tvrdne až působením tepla. Z tohoto prostoru plného jiskření a jisker jsme se přesunuli na montáž osobních vozů ŠKODA.  Vystoupili jsme na plošinu, odkud byl výhled na celou montážní linku. V pohyblivé montáži přidával jeden tým za druhým jednotlivé díly do karoserie, a to dle potřeby v rytmu 2 až 3 minut. Napadlo nás, kam všechna ta auta jedou, když jich je každý den vyrobeno okolo 700…? Mrzelo nás, že jsme neviděli tzv. SVATBU. To je okamžik, kdy se spojí karoserie s podvozkem.  Ve firmě se nám moc líbilo, obdivovali jsme pořádek a organizaci výrobního procesu, ale času bylo bohužel málo a bylo nutné se vydat na cestu zpět. Odevzdali jsme přijímač; sluchátko jsme dostali jako pozornost firmy. Následovala hodina volna a poté bouřkou provázená cesta domů. Dorazili jsme podle plánu, tedy po 19. hodině. Vše dopadlo dobře a všech 45 účastníků bylo spokojeno. Kromě 33 studentů a studentek jelo pět pedagogů, šest pracovníků firmy Witte Nejdek a jeden pracovník firmy Econo-pak cz , který je našim bývalým studentem.  Závěrem chceme poděkovat firmě Witte Nejdek za finanční příspěvek na dopravu a všem účastníkům za zájem o tuto velmi přínosnou exkurzi, kterou není vůbec jednoduché uspořádat. Studentům přejeme úspěch při tvorbě seminární práce na téma: Exkurze do Mladé Boleslavi, a to v českém i německém jazyce.

Za učitele: Jiří Malý, Adéla Koupá

21.5.2010

TURISTICKÝ KURZ - CHATA HÁJENKA U JÁCHYMOVA
A takhle to dopadlo ... 17.5. - 20.5.2010

Dov Ve dnech 17.5 - 20.5. 2010 proběhl již tradičně pobytový turistický kurz žáků naší školy na chatě Hájenka u Jáchymova. Cílem této akce bylo nejen poznávání Krušnohoří, ale také zlepšení mnohdy chabé fyzické kondice žáků. Od původně plánované skupiny „pěšáků“ se oddělilo šest horských cyklistů.
Příjezd na Hájenku i ubytování proběhlo dle plánu. Cyklisté vyrazili k Jáchymovu a pak směrem na dnes již neexistující obec Popov. Cesta to ovšem nebyla marná a chlapcům naskytl nádherný a nečekaný pohled nejen na Doupovské hory, ale ze skály od kříže také na Klínovec i Plešivec, na Ostrov, Velký rybník, Karlovy Vary,Vřesovou, Sokolov a další známá místa. Pro ostatní bylo připraveno sportovní odpoledne se střelbou ze vzduchovky a hry s míči všeho druhu.
Druhý den jsme se celá parta po dobrém spánku i snídani vydala na lanovku v Jáchymově s cílem na Klínovci a pak na Božím Daru navštívit základnu horské služby. Pět nad nulou, mrholení a silný vítr udělal z usměvavých mladých lidí třesoucí se zoufalce hledající kousek tepla. Po pěkné přednášce na základně horské služby cyklisté vyrazili na okružní jízdu Božím Darem a pak po žluté turistické značce zpět na Hájenku. Pěší se vydali nejkratší cestou přes sjezdovku Neklid také na chatu. Sportovní odpoledne proběhlo ve znamení deště, a tak jsme se spíše věnovali stolním herním aktivitám a povinnému sledování ledního hokeje s účastí našich reprezentantů. Vrcholem dne byl piškvorkový turnaj. Z nekompromisních a někdy velmi dlouhých bitev prošla nakonec vítězně pavoukem Simona Plaubová, která porazila v boji o titul i cenu vedoucího kurzu pana Orthackera.
Středa přinesla oteplení, neodnesla však déšť. Pěší se v pláštěnkách vydali do jáchymovského muzea a mincovny, cyklisté odjeli na svých bicyklech do Jáchymova k lázním „Curie“ a odtud začali stoupat městem k bývalému dolu Svornost, o kterém si přečetli „ kdy,kde,kdo,co“ na informační tabuli, a pak dál stoupali do obce Mariánská. Nohy i plíce dostaly svůj díl. Únava byla značná a tříkilometrový výjezd zpět na Hájenku už byl jen otázkou vůle, kterou někdo změnil z pomalé jízdy na „tlačím rychle“. Odměnou všem za dobrý výkon byla vlastnoručně ražená mince jáchymovského krejcaru, prvně raženého roku 1525, kterou si zasloužili i pěší, včetně paní Částkové i pana Duška
Čtvrtek se začal rozvíjet velmi slibně- nepršelo. Nás však čekala už jen snídaně, úklid pokojů a individuální odjezdy účastníků kurzu. Po oficiálním ukončení kurzu panem Orthackerem, odměněném potleskem, jsme se každý vydali balit, uklízet a loučit se. Cíl byl splněn – udělat něco pro zdraví, poznat kraj, ve kterém žiji, a poznat třeba o něco víc i kamaráda, se kterým sedím v jedné lavici. A o tom, že i učitel je člověk, se snad ani nemusím zmiňovat. Můžeme si tedy jen přát, aby i další roky byly stejně úspěšné a všichni se ve zdraví a spokojenosti vrátili domů.

Autor článku: Petr Orthacker

15.5.2010

POHÁR PRIMÁTORA V LEHKÉ ATLETICE

Ve středu 15.května pořádala naše škola SOŠ a SOU Nejdek 22.ročník soutěže v lehké atletice „Pohár primátora“ pro všechny střední školy okresu Karlovy Vary. Soutěže se zúčastnilo 9 chlapeckých družstev a 7 dívčích družstev. Soutěž proběhla v Karlových Varech na stadionu AC START za nevlídného, deštivého počasí. Závody zahájil primátor Karlových Varů Ing. Werner Hauptmann, ředitel naší školy Mgr. Josef Dvořáček a ředitel závodu Mgr. Ladislav Hůrka.
Soutěžilo se v následujících disciplínách:

chlapci: 100m, 400m, 1500m, 3000m, dálka, výška, koule (6kg), oštěp (800g) a štafeta 4 x 100m
dívky: 100m, 800m, dálka, výška, koule (4kg), oštěp (600g) a štafeta 4 x 100m

Zápolení probíhala v duchu fair play a sportovní výkony odpovídaly počasí. Organizace závodu naší školou byla kladně hodnocena a nevyskytly se žádné problémy. Za naší školu se z řad pedagogických pracovníků objevili mezi rozhodčími také učitelé Karel Chaloupka, Petr Baumann, Marcela Polcarová, Josef Dvořáček a organizační pracovník celého závodu Radovan Němec. Za pomocníky rozhodčích byli vybráni žáci z třídy V1. Pohár primátora získalo družstvo chlapců ze SPŠ Ostrov a družstvo dívek z SOŠP,G a VOŠ K.Vary.

Autor: Radovan Němec

6.5.2010

PŘEDNÁŠKA ODBORNÍKA NA TÉMA EXKURZE DO MLADÉ BOLESLAVI

Dov Dne 6. května 2010 proběhla v naší škole přednáška pro žáky strojírenských oborů, a to v rámci akce „ Mladá Boleslav“. Přednášet přišel Ing. Vít Tetur z firmy Witte Nejdek. Po zahájení, které provedl pan Baumann a paní Poštová, následovala hodina informací od Ing.Tetura. Nejprve krátce seznámil žáky s historií firmy Witte. Nejdecký závod letos slaví 18.narozeniny a v roce 1992 začínal s 10 zaměstnanci. Pak následovaly informace o výrobě a zaměření firmy i s ukázkami. Dostalo se i na informace o Auto-Škodě MB a nejnovějších modelech vyráběných automobilů. Zámek zadních dveří na Roomstera se například celý vyvíjel v nejdecké firmě Witte. Na závěr padly i zajímavé dotazy. Přednáška zaujala většinu žáků i učitelů. Děkujeme a někdy příště na shledanou.

Autor článku: Jiří Malý

29.4.2010

EXKURZE DO FIRMY ECONO-PAK CZ s.r.o. NEJDEK

Dne 28. dubna 2010 proběhla exkurze mechaniků třídy M3 ve firmě ECONO-PAK CZ v Nejdku. Využili jsme příležitosti, že se dokončoval balící stroj na balení sýrů do krabiček a dále krabic. To, co jsme viděli předčilo naše očekávání. Děkujeme touto cestou prokuristovi firmy panu Milanu Střelcovi za velice vstřícný přístup. Provedl nás celou firmou a žáci na vlastní oči viděli to, čemu se v naší škole teoreticky vyučují. Nejzajímavější  byl samostatný chod balící linky řízený programem, ale i konstrukce výkresů, příprava polotovarů součástí pro obrábění z nerezové oceli, svařování metodou WIG a další praktické ukázky moderní strojírenské výroby. Mezi zaměstnance firmy patří i několik bývalých absolventů naší školy. V rámci své práce navštěvují různé evropské země jako mechanici a pracovníci servisu.

Autor článku: Ing. Jan Dušek

Dov Dov Fotogalerie ...

16.4.2010

EXKURZE DO WITTE AUTOMOTIVE
Obory Nástrojař a Mechanik strojů a zařízení - 25.3. a 15.4.2010

Dne 25. března a 15. dubna 2010 navštívili žáci tříletého učebního oboru nástrojař a čtyřletého maturitního oboru mechanik firmu WiTTE AUTOMOTIVE Nejdek. Společnost WiTTE AUTOMOTIVE patří mezi přední inovátory a výrobce zamykací techniky. S jejími výrobky, jako jsou zámky, panty, klíčové garnitury a kliky se můžeme setkat ve všech vozidlech významných výrobců automobilů na celém světě. Výrobním programem nejdeckého závodu je montáž zámků zapalování, upínacích zámků kapot a sedaček, vymezovacích upínek WITOL, klíčů a plastových dílů.
Žáci si prohlédli moderně vybavené technické provozy a proběhla i malá soutěž ve znalostech o historii společnosti. Odměna za prokázané znalosti byla doslova sladká a všem moc chutnala.  Všude jsme se setkali s velikou ochotou a vstřícností. Naše poděkování patří zaměstnancům firmy, kteří nám připravili zajímavou a poučnou prezentaci. Firmě WiTTE AUTOMOTIVE pak k jejím 18. narozeninám řadu zajímavých zakázek.

Poděkování
Jménem žáků třídy V2. obor Veřejnosprávní činnost SOŠ a SOU Nejdek bych chtěla poděkovat za umožnění a provedení exkurze ve firmě WITTE Nejdek, spol. s r.o. dne 29.4.2010. Děkujeme paní Mgr. Martině Poštové HR marketing za provedení třídy po výrobních provozech firmy, předání nových, nám doposud neznámých informací vztahujících se ke studiu a zpříjemnění exkurze fiktivním přijímacím pohovorem s účastněnými žáky. Tyto nové poznatky, postřehy a informace, které jsme si odnesli nám pomohou v našem budoucím profesním životě a také v orientaci při hledání pracovních příležitostí. Doufáme také, že tato exkurze nebyla poslední a těšíme se na nové, zaměřené k našemu studiu.

Autoři článku: Milan Kočan, Jiří Malý a Monika Kozáková

31.3.2010

VELIKONOČNÍ TURNAJ VE FLORBALE

Ve středu 31. března 2010 pořádala SOŠ a SOU Nejdek „Velikonoční turnaj“ ve florbale. Pozvány byly i obě ZŠ v Nejdku. Turnaje se zúčastnilo 8 týmů. 6 týmů z SOŠ a SOU Nejdek a Staré Role a 2 týmy ze ZŠ náměstí Karla IV. ZŠ Karlovarská se omluvila pro zaneprázdnění učitele TV. Mužstva byla rozdělena do 2 skupin tak, aby se mezi sebou ve skupině neutkala obě družstva ze stejné školy. Do semifinále pak postoupila 2 nejlepší družstva z každé skupiny, která se o finále utkala systémem první s druhým a druhý s prvním. Poražená družstva bojovala o 3. místo. Obě závěrečná utkání byla jednoznačnou záležitostí favoritů. V boji o 3. místo vyhrála ZŠ náměstí Karla IV. - 1 s kapitánem Markem nad Starou Rolí – 1 vedenou kapitánem Dusbabou v poměru 4 : 2. Ve finále se utkala dvě družstva z SOŠ Nejdek. Zde jednoznačně dominovala třída M1 s kapitánem Musílkem nad V3 vedenou kapitánem Rinkem a vyhrála v poměru 5:1. První tři družstva převzala z rukou organizátorů pěkné poháry. Za férová utkání a bezkonfliktní průběh bych rád poděkoval všem aktérům turnaje.

Za organizační tým: Ing. Jan Dušek

NETRADIČNÍ VÝLET DO PRAHY
Návštěva Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a Národního divadla

Dov

V pátek 16.03. 2010 se třída V3, pod pevnou rukou třídní učitelky B. Částkové a I. Schwarzové, vydala na netradiční výlet do Prahy. Plánem cesty byla návštěva Poslanecké sněmovny a Národního divadla, ve kterém jsme plánovali zhlédnout operu Její pastorkyňa. Ochotný řidič autobusu nám nabídl sledování filmu, aby cesta rychleji ubíhala a okolo jedenácté jsme byli v Praze.

Návštěva Poslanecké sněmovny byla naplánovaná na třetí hodinu, a tak byl prostor pro neformální poznávání hlavního města. Někdo vyrazil nakupovat na Václavské náměstí, jiný zas k příjemné  a prosluněné jarní procházce. Před třetí hodinou jsme se sešli před Poslaneckou sněmovnou. U vrátnice každý dostal vlastní průkazku a prošel detektorem kovu. Spolu s velvyslanci jsme usedli do galerie a mohli pozorovat rušné prostředí pod námi. Při sledování dění ve sněmovně na nás rychle padla únava a tak jsme raději opustili svět politiky a s nadějí vyrazili do světa kultury, přesněji do Národního divadla.

Milá kamarádka třídní učitelky, paní Zdena Dražská, byla tak laskavá a provedla nás Národním divadlem od půdy až po sklep. Nechyběl ani výklad z bohaté historie. Nakonec jsme všichni zvědaví a lehce unavení usedli do pohodlných křesel a se zaujetím shlédli operu.

21.3.2010

SPORTOVNÍ SPOLUPRÁCE S ABC AUE
Krušné hory v průběhu března 2010

Mezi oběma školami proběhlo od počátku roku do března 2010 několik akcí. Vydařené byly zejména ty, ve kterých se aktivně a přímo zapojili žáci obou škol. Ty sportovní začaly na sjezdovce v Perninku - Velflinku, kde se setkali organizátoři z obou škol v Krušných horách s dobrými podmínkami a prima službami obsluhy vleků v čele s panem Štefanem. Mezi organizátory patřili kolegové a kolegyně z německé školy ABC Aue a naši kolegové z řad pedagogického sboru: Ing. Polcarová, Mgr. Karel Chaloupka, Mgr. Josef Dvořáček a Ing. Jan Dušek. Obě sportovní akce byly také výchovně vzdělávacího charakteru a byly zakončeny doslova mezinárodními závody, kterých se zúčastnili žáci z obou stran státní hranice. Discipliny byly slalomové pro lyže a snowboard. Pěkné ceny byly hrazeny z příspěvku SRPŠ SOŠ a SOU Nejdek a z projektu Xenos na německé straně. První cenou byly cukrovinky, chronometry a pro účastníky byla také z ABC Aue přivezena vkusná skleněná těžítka. Každý obdržel účastnický list.
Velmi zajímavý byl zásah horské služby Pernink, ve kterém byla „těžce zraněnému“ spolužákovi za pomoci člena HS Pernink pana Jindry zafixována zlomená dolní končetina a poskytnuta první pomoc. Dále byl vysvětlen postup při plánování horské túry, při které je počet členů vždy minimálně tři a před túrou si určí cíl, čas a místo společného návratu. To proto, aby nedošlo ke zranění a krizovým situacím. Ošetřený spolužák byl odvezen na kanadských saních v teplém transportním vaku k „ lékařskému ošetření“. Počet účastníků sportovních akcí se zvyšuje a tak se těšíme na další mezinárodní utkání.

Autor článku: Mgr. Josef Dvořáček

24.2.2010

ŠACHOVÝ TURNAJ 19.2.2010

V pátek 19. února 2010 uspořádala SOŠ a SOU Nejdek šachový turnaj. Do turnaje se přihlásilo celkem 18 šachistů, a to z odloučeného pracoviště Stará Role, kde se vyučují učební obory se přihlásili tři hráči. Hrálo se systémem každý s každým a požívaly se šachové hodiny. Pro každého účastníka byl stanoven čtyř minutový časový limit na partii. Z celého pole hráčů vyčlenila osmi členná skupina, ze které později vzešel i celkový vítěz. V konečném zúčtování měl nejvíce bodů a vítězem turnaje se stal Vladimír Nesilovský, který získal 15,5 bodu, na druhém místě se umístil Tomáš Bičan s 15 body oba z odloučeného pracoviště Stará Role. Třetí místo obsadil Pavel Kneifl ze čtvrtého ročníku SOŠ. Rádi bychom poděkovali hlavnímu organizátorovi turnaje panu Mgr. Částkovi, který zajistil potřebné šachové pomůcky. Poděkování si zaslouží i ostatní členové organizačního týmu, díky jejichž obětavé práci proběhl šachový turnaj bez problémů.

Za organizační tým: Ing. Jan Dušek

1.2.2010

MATURITNÍ PLES TŘÍDY V4
obor Veřejnosprávní činnost 29.1.2010

V pátek 29. ledna 2010 se uskutečnil maturitní ples třídy V4. Kulturní dům v Nejdku se stal svědkem dalšího vykročení k dospělosti. Poděkování patří rodičům, pedagogům i sponzorům.

Dov Dov

ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍHO ROKU
2017/2018

pondělí 4. září 2017

KONTAKTY | NABÍZÍME VÁM ... | VIDEA ŠKOLY ...

ŽIVÝ KRAJ

Škola interaktivně

ŠKOLNÍ EMAILOVÁ SCHRÁNKA POŠTA
Ulti Clocks content

Anketa

Jaký zdroj informací o škole Vás nejvíce oslovuje?